"Ik ervaar de lessen als heel positief en prettig! Voorheen heb ik ook al wel zangles gehad, maar dan kwamen we toch minder goed vooruit omdat ik te veel spanning op mijn stem zette. In onze lessen samen hebben we eraan gewerkt om mijn tong, kaken, wangen en keel te ontspannen zodat ik met veel meer klank kan zingen en leer om meer vanuit mijn buik te zingen."

Elisa (student ArtEZ, conservatorium Zwolle)

"Ik ben erg tevreden over de zanglessen bij Mariken. Het contact is altijd positief en prettig. Haar enthousiasme en heldere, doelgerichte aanwijzingen helpen me echt verder. Door haar concrete oefeningen en haar vermogen om de lessen goed af te stemmen op mijn niveau en vragen, ben ik merkbaar vooruitgegaan op het gebied van klankvorming en ademhaling."

Ruben (student ArtEZ, conservatorium Zwolle)

"Ik wil jou heel erg bedanken voor de fijne lessen. Ik heb van jou ontzettend veel geleerd over de manieren waarop ik mijn stem kan gebruiken, hoe mijn lichaam werkt bij zingen en hoe ik dit alles in kan zetten bij zingen.

Ik hoop dat ik volgend jaar bij jou verder mag studeren.

Jacqueline (student ArtEZ, conservatorium Zwolle)

"Marikens lessen zijn altijd ontzettend gezellig en leerzaam!

Buiten het leren hoe je je stem goed kan gebruiken heeft ze altijd ontzettend goede ideeen achter de hand om iets op te lossen of te verbeteren. Ook zijn de lessen bij Mariken gewoon erg leuk en hangt er een fijne en veilige sfeer.”

Christy, singer songwriter 

"Ik ben MEGA BLIJ met Mariken! Wat een geweldige zangdocent is zij!

Kundig, effectief en creëert grote sprongen in groei middels vertrouwen en uitdagen.

Wat ik enorm waardeer, is dat jij echt luistert en analyseert vanuit de persoon die voor je zit. Jij kijkt niet alleen naar “de techniek”, maar naar wat er specifiek bij míj gebeurt. Ik voel me bij jou gehoord en begrepen. En misschien nog wel het meest unieke: wanneer jij iets uitlegt, snap ik meteen wat je bedoelt. Dat vertrouwen en die helderheid heb ik weinig zo sterk ervaren."

Deborah (student ArtEZ, conservatorium Zwolle)

“Op de zangles zing ik al mijn lievelingsliedjes: ik ken er al heel veel. Soms vind ik het lastig om de tekst te onthouden. Dan maak ik een tekening en dan gaat het heel goed. Ik heb al een hele map vol. Op de voorkant van de map staat heel groot mijn naam. Dan weet iedereen dat het mijn map is en dat ik van zingen hou! Later ga ik op een podium zingen, in een musical. Dat vind ik het leukste om te doen.”

Fleur, 9 jaar

"Mariken geeft hartstikke duidelijk uitleg, heel fijn! En de les is ook heel gezellig!" 

Geke

“Een tijd terug heb ik les gehad van Mariken. Dat was heel fijn. Nu ik samen met Christopher404 meedoe aan Up North en we muziek gaan produceren en een theaterperformance zullen maken, kom ik graag weer terug voor aanvullende Vocal Coaching & zangles.”

Alysha/LYS TIGRÉ

“Mariken mag trots zijn op wat ze voor ons kan betekenen!”

Alletta

“Nu ik ben toegelaten op het Prins Claus Conservatorium en klassiek zang studeer, ben ik nog steeds erg gemotiveerd en heel blij dat ik de sprong heb gewaagd.  Mariken heeft mijn liefde voor zingen aangewakkerd, en me het zelfvertrouwen gegeven om er helemaal voor te gaan.  We hadden eigenlijk heel weinig tijd om de auditie voor te bereiden, maar door telkens weer stil te staan bij mij talenten, is het toch gelukt.”

Sonja

“Mariken heeft me laten zien hoe mooi muziek maken, hoe leuk zingen is. En dat je nooit te oud bent om te leren. En nu sta ik met de Golden Men in de grote zaal van De Nieuwe Kolk!” 

Rieks (82)

“Zingen is super leuk! Het is mijn allerliefste hobby, want ik vind het het leukste om te doen. Soms zegt mijn moeder dat ik moet stoppen met zingen, want ik zing de hele dag door. Maar dat lukt me gewoon niet.”

Merel (8)

"Zangles bij Mariken is een fantastische ontdekkingstocht. Na jarenlang zingen in allerlei koren laat ze mij ontdekken wat ik nog meer uit mijn stem kan halen, wat bij mij als persoon past en hoe ik dat gemakkelijk in de praktijk kan brengen. Het is soms hard 'werken' maar tegelijkertijd ook heel ontspannend. Ik wordt er blij van: het is elke weer een  feestje.

Greetje zingt in verschillende koren en houdt veel van de Cantataes van Bach

“Zangles bij Mariken is leuk omdat ze goed hoort wat ik doe. Ze kan op een duidelijke en geode manier uitleggen hoe je dat kunt verbeteren. En het is natuurlijk ook hartstikke gezellig!”

 

Sharon (Fontys, Hogeschool voor de Kunsten, Musicaltheater) 

"Ik kwam er samen met Mariken achter dat ik best makkelijk in staat was tussen de uitgelegde technieken te switchen. Soms heb ik nog wat moeite er te komen zonder sturing, maar er is al veel meer bewustzijn op dit vlak. De gewenste sound bij bepaalde nummers die ik zing, kunnen toepassen zoals gewenst. Ik merk ook dat ik een stuk makkelijker zing inmiddels."

Rob (student ArtEZ, conservatorium Zwolle)